Cât de mulțumiți sunt utilizatorii de internet de ofertele furnizorilor de servicii de comunicații, cât de informați sunt ei cu privire la piața locală și cum percep raportul preț/beneficii sunt câteva dintre întrebările adresate de către Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) în vederea adaptării informațiilor și a comunicărilor din mediul online.
În acest scop, ANCOM a elaborat un set de chestionare prin care să afle în ce măsură utilizatorii sunt informați cu privire la serviciile și ofertele de pe piața de comunicații și în ce măsură înțeleg funcționarea acestei piețe, contractele pe care le încheie cu furnizorii și care le sunt drepturile și obligațiile.
„Pentru a-ți putea oferi informații corecte, complete și actualizate despre serviciile de comunicații, soluții la problemele cu care te confrunți și consiliere pentru o mai bună înțelegere a modului în care îți poți apăra drepturile, te invităm să completezi unul sau mai multe chestionare disponibile pe site-ul ANCOM, în funcție de serviciul sau serviciile pe care le utilizezi”, se arată în Newsletter-ul autorității.
Întrebările din chestionarele ANCOM vizează aflarea unor informații care țin de cât de mulțumiți sunt utilizatorii de furnizorii de servicii de comunicații pe care îi au în prezent, cât de mult corespund ofertele acestor furnizori cu serviciile pe care și le dorește clientul, cât de avantajos este raportul preț/beneficii, cât de clar sunt formulate ofertele și dacă limbajul este accesibil, dar și ce părere au internauții despre un site care ar compara ofertele disponibile pe piață.
În vara anului viitor, cei care doresc să achiziționeze servicii de internet și de telefonie vor avea posibilitatea să găsească cea mai bună ofertă prin intermediul unui portal online, de stat, care va scana și compara ofertele și tarifele tuturor operatorilor din România.
„Comparatorul de tarife” este un proiect inițiat de ANCOM și estimat la circa 1,5 milioane de lei (circa 350.000 de euro la un curs de 4,3 lei/euro), dintre care mai mult de jumătate din sumă este asigurată din fonduri europene, restul fiind contribuția agenției.
Chestionarele sunt disponibile pe site-ul Autorității și vizează serviciile de telefonie fixă, de telefonie mobilă, de internet fix, de internet mobil și de televiziune.